Overgange

Vi ønsker at skabe sammenhæng mellem de sociale arenaer, som børnene færdes i.

Ved at skabe genkendelighed og tryghed bestræber vi os på, at gøre overgangen så naturlig som muligt, da trygge børn trives.

Vi er særligt opmærksomme på kommunikation og overleveringer fra den ene sociale arena til den anden. Derfor er vi dagligt i dialog med forældre, lærere og andre samarbejdspartnere, som børnene har kontakt til i deres hverdag.

Vi har fokus på tryghed og genkendelighed, i form af faste rutiner ved overgangen fra skole til KKFO.

Vi er ekstra opmærksomme på børn, der har særlige behov og ønsker at skabe rammer, som også sikrer deres trivsel.

I vores indkøring af de nye børn i maj og juni, bestræber vi os ligeledes på, at skabe en tryg opstart for både børn og forældre. I den forbindelse har vi et tæt samarbejde med børnehaverne.

Vi har målrettede aktiviteter med fokus på Københavns Kommunes pejlemærker, især relationsdannelse, bevægelse og sprog.

Vi samarbejder med skolen i stærkt samarbejde og to-voksenordning  i de enkelte klasser. Herved kan vi have et særligt fokus på trivsel og udvikling for både det enkelte barn og fællesskabet i klassen. Samtidig oplever børnene et større sammenhæng mellem skole og fritidshjem.

Vi samarbejder med områdets fritidsklub om overlevering af 3. klasserne inden de starter i klub. For at sikre en god start har vi et særligt forløb, hvor børnene sammen med pædagogerne, besøger klubben et par gange i løbet af foråret.