Nye Børn

Opstart for nye børn

På Brønshøj KKFO mener vi, at en god start går hånd i hånd med god forberedelse. Derfor har vi udarbejdet en plan med tilhørende praktiske informationer, der kan forberede nye forældre og børn på, hvordan en hverdag ser ud hos os.

Når børnene starter på KKFO'en har vi særligt fokus på:

• At danne relationer børnene i mellem, samt relationer mellem de voksne på fritidshjemmet og børnene, altså at udvikle gode børnefællesskaber og gensidig respekt.
  • At udvikle fællesskaber gennem planlagte aktiviteter.
  • At skabe tæt kontakt og tillid mellem personalet og børnene samt forældrene.
  • At lege og bevæge os.
  • At udvikle sprog og motorik.
  • At give børnene en tryg og god start, samt at gøre dem parate til at starte i skole.

Praktisk info:

Al information foregår via Aula. Her vil der blive sendt information ud om ture, aktiviteter, evt. særlige mødetider osv. Det er ligeledes her man melder fri, ferie og sygdom.  Det er vigtigt at I sørger for at opdatere jeres kontaktoplysninger på Aula, så vi altid kan få fat i jer.

Børnene skal møde på KKFO'en senest kl. 9.30 hver dag, medmindre andet er blevet skrevet ud på Aula.

Alle børn får en mulepose, som skal hænge på deres knage i KKFO'en. I den skal man have skiftetøj, regntøj osv. Vi er ude hver dag uanset vind og vejr.

Barnet står selv for at krydse sig ind om morgenen og ud om eftermiddagen, når barnet bliver hentet. Vi opfordrer til, at I som forældre hjælper jeres barn med at huske det.

Når du kommer om morgenen med dit barn og henter om eftermiddagen, vil vi gerne have, at du har kontakt med en af pædagogerne, så vi kan udveksle beskeder med hinanden. På den måde kan vi give dit barn den bedste dag.

Der vil hver dag være planlagt mindst 2 aktiviteter, som tager udgangspunkt i pejlemærkerne, af cirka en times varighed, vi leger fælleslege, samarbejdslege, navnelege og andre fysiske aktiviteter. Vi tegner, maler, farver, laver perler, knytter osv.

Hver dag skal børnene medbringe:

• 10-mad (et stykke frugt, en lille mad eller lignende)
  • Frokostmadpakke og drikkedunk
  • Solcreme
  • Turtaske
  • Tøj som passer til dagens vejr

Dagens program (maj-juni):

Kl. 6.30 – 7.30 Morgenåbning med mulighed for morgenmad ( havregryn, havregrød, cornflakes)

Kl. 9.30 – 10.00: Vi spiser 10-mad (medbring selv)

Kl. 10.00 – 11.15: Aktiviteter i grupper

Kl. 11.30 – 12.00: Frokost i farvegrupper (medbring selv)

Kl. 12.00 – 12.45: Aktiviteter i grupper

Kl. 12.45 – 13.15: Udetid (vælg dig på en leg)

Kl. 13.00: KKFO'en åbner for alle børn

Kl. 14:00: Café (eftermiddagssnack)

Kl. 17.00: KKFO'en lukker

Vi glæder os til at tage imod jer!

Kærlig hilsen
Brønshøj fritidshjem