Børnemiljøvurdering 2022

Børnemiljøvurdering 2022 for Brønshøj KKFO.

I december måned, har personalet der er i de enkelte klasser, gennemført en børnemiljøvurdering. Dette er forgået ved, at det enkelte barn, har siddet med en pædagog, som har interviewet dem ud fra et spørgeskema bestående af 20 spørgsmål. Spørgeskemaet er udformet så de dækker følgende områder i et alderssvarende sprog:

Fysisk, psykisk og æstetisk læringsmiljø.

Indeklima

Mobning

Voksen-barn relationen

Sundhed

Social trivsel

Overordnet er vores BMV rigtig god, og omkring 95% af børnene er glade for at gå på Brønshøj KKFO.

Undersøgelsen viser at en del børn synes der er for meget larm, hvilket ikke kan undgås, når mange mennesker er samlet. De fleste børn siger dog, at de godt kan finde et sted, hvor de kan finde ro. Vi kan se, at vi skal arbejde med voksen-barn relationen, så vi sikrer en positiv kommunikation. Desuden skal vi også fortsætte med at arbejde hen imod, at alle børn trives, og der er plads til forskellighed.