IT Politik

Politik om elektroniske apparater på Brønshøj KKFO

- På Brønshøj KKFO er vi mobilfri.

• Den overordnede baggrund for beslutningen om en mobilfri institution, er at vi gerne vil støtte op om de gode relationer og ligeværdige fællesskaber. Vi ønsker at styrke samspillet mellem personalet og børnene, og at give børnene et frirum fra stressende faktorer såsom mobiltelefoner.

• På Brønshøj KKFO er det ikke tilladt at bruge egne medbragte elektroniske apparater. Dette gælder mobiltelefoner, tablets, nintendo, smartwatches etc.

• Når børnene ankommer på KKFO'en, skal al elektronik afleveres til personalet. På Det Blå Tårn overleveres mobiltelefonerne direkte fra lærerne til KKFO'ens personale når de har fri fra skole. De bliver udleveret igen, når børnene går hjem.

• Det er vigtigt at al kommunikation går gennem personalet via vores telefoner, da vi har opsynspligt med børnene når de er på fritidshjemmet.

• Særligt for 2-3 klasses forældre: Vi opfordrer jer til at bakke op om, at jeres børn ikke skal bruge deres telefoner på vej fra skole til frit. De skal gå direkte når de har fri. Aftaler må aldrig laves med jeres børn via deres mobiltelefoner, de skal indgås med personalet som videregiver beskederne til børnene.

Vi forventer at I forældre bakker om dette, og tænker over om det er nødvendigt at jeres børn har mobiltelefoner med, da det frister når den ligger i tasken. Ligeledes er det vigtigt at i snakker med jeres børn, om at de selv skal komme og aflevere dem, da vi ikke har mulighed for at tjekke deres tasker og lommer.