Forældre

Forældresamarbejde

Vi samarbejder dagligt med forældrene om børnenes trivsel, og vi sigter altid efter at nå en fælles forståelse af barnet, for at kunne støtte det bedst muligt, i et udviklingsperspektiv. Forældrene ser vi som en ressource i den proces.

Når børnene starter i institutionen holder vi et introduktionsmøde hvor forældrene kan møde personalet på den enkelte afdeling. Vi snakker om vores pædagogiske overvejelser i forhold til indhold og struktur i dagligdagen. Forældrene kan stille spørgsmål og vi giver en masse praktisk information omkring gaderobe, mad, vigtige tidspunkter osv.

Kommunikation via Aula

I dagligdagen går meget af kommunikationen gennem onlineportalen AULA, hvor forældre og personale kan skrive beskeder til hinanden. Her kan forældrene give os beskeder om fridage, faste aftaler, info omkring afhentning m.m. Personalet bruger desuden portalen til at inddrage forældrene i børnenes hverdag på KKFO'en. Dette gør vi løbende og via vores ugebrev, hvor vi fortæller om de aktiviteter der har været på afdelingen i ugens løb.

Tid til samtaler

Efter efterårsferien tilbyder vi samtaler til alle nye forældre, hvor vi snakker om barnets trivsel på institutionen, i hjemmet og på skolen. Hvis der på andre tidspunkter opstår et behov for et møde eller en snak, kan dette altid arrangeres med både personale og ledelse. Vi vil også altid tage kontakt til forældrene, hvis vi mener der er brug for en snak.

Vi opfordrer alle forældre til at sætte af god tid til hente-situationer, så I kan få et indblik i jeres børns dagligdag, interesser og relationer på institutionen. I er også altid velkomne til at komme forbi til en kop kaffe eller te.