EAT

Hvad er EAT?

EAT er Københavns kommunes skolemadskoncept, som sætter fokus på mæthed, oplevelser, fællesskab og læring omkring måltidet. EAT serverer velsmagende hverdagsmad med fokus på friskhed, alsidighed og sæson, og altid af minimum 90 % økologiske råvarer. Måltidet er tilpasset de officielle ernæringsanbefalinger og er afstemt til børnene i forhold til alder, smag og portionsstørrelser.
Maden er udviklet på baggrund af skoleelevers smag og ønsker, og EAT sælges i dag med succes på 45 københavnske skoler.

Bestilling af EAT

EAT producerer dagligt to forskellige frokostmåltider (DIS og DAT), hvoraf den ene altid vil være en vegetarisk, der er desuden mulighed for at tilkøbe en PLUS-bolle. Med EAT er det muligt at tilvælge de retter fra ugens menu, som eleven ønsker sig, og der betales kun for disse.
Det vil med andre ord sige, at man ikke er forpligtet til at købe EAT hver dag, men at man kan til- og fravælge de retter, som man har lyst til. Det er også muligt at foretage en periodebestilling. Når menuen bliver sat til salg, kan man med klik vælge at købe EAT hver dag hele perioden. Dog skal man tage et aktivt valg om det skal være DIS eller DAT på de forskellige dage.

Oprettelse af bruger

Ved bestilling af skolemad hos EAT skal der oprettes en brugerkonto, hvor der indsættes penge.

Gå ind på hjemmesiden https://EAT.kk.dk/
1. Klik på ”Opret bruger”
2. Indtast personlige oplysninger og tryk gem.
3. Indsæt penge.
4. Bestil den mad du ønsker.

Bestillingsfristen er 3 hverdage før kl. 9 om morgenen. Men bestil gerne tidligere, så du undgår der kan blive udsolgt.
Du har mulighed for at afbestille maden igen helt frem til kl. 9.00 den dag maden er bestilt til levering.

EAT med tilskud

I Københavns Kommune skal alle børn have mulighed for at spise skolemad.
Derfor kan man ansøge om at få EAT gratis eller til nedsat pris. Se indkomstgrænser og ansøg via vores hjemmeside . Du kan læse mere om pris, økologi, allergi og halal på EATs hjemmeside https://EAT.kk.dk/

EAT_infofolder_dansk_2020.pdf

Shape Created with Sketch.

EAT_infofolder_engelsk_2020.pdf

Shape Created with Sketch.